2012. január 16.

Bölcsőde és zsírkréta

Gyorsan eltelt az első két hét a bölcsődei beszoktatásból, szerencsére eddig sikerrel (gyorsan le is kopogom). Az első héten naponta csak egy-másfél órát töltöttünk a bölcsődében, ahol én is ott voltam, de a gondozónője játszott Milossal. Aztán a második héten már ott maradtunk ebédezni is, ami ugye nálunk soha nem volt probléma, mert Milos nagyon jó evő. Inkább komikus volt a szituáció, ahogy meglátta az ebédet, teljes extázisba esett, és gyorsan be is lapátolta. Mondtam is, hogy Miloska mindent megeszik, nem válogatós, csak gyorsan sokat adjanak neki. Aztán ezt pár nap alatt be is bizonyította.... :)) Kedves, odaadó, barátságos gondozónők dolgoznak a bölcsiben, minden elismerésem és köszönetem az övék.

A játékok között is vannak már kedvencei. Nagyon szeret "téglákkal" játszani, ezek tégla kinézetű nagyobb méretű építőkockák (biztosan van hivatalos nevük), szeret főzőcskézni, itt próbálta ki először a Pötyi nevű játékot (példa), amit én eddig még nem mertem neki adni. De készített tésztanyakláncot is apró csőtészták felfűzésével, bújócskázott alagútban, szórt papírhópelyhet. Rengeteget foglalkoznak vele - és persze a többi gyerekkel is - tetszik, ahogy egy-egy készség-képesség fejlesztésére fókuszálnak játékosan. Már rengeteg ötletet ellestem én is, amik megvalósítása folyamatban van. Idő kérdése és néhányat elhozok Nektek is.

Most azonban nem egy 2 évesnek való játékot hoztam, hanem egy hasznos, kreatív ötletet. Zsírkrétakészítést. Na persze nem én készítem a zsírkrétát, én csak a meglévő maradék zsírkréta darabokból csináltam újakat. Rengeteg blogon láttam már a készítésüket (például itt), de mivel többféle leírást olvastam, ezért úgy gondoltam saját tapasztalatra hagyatkozom.

Olivérrel kiválogattuk az apró zsírkréta darabokat, amiket ő 8 csoportba osztott színárnyalatok szerint. Amíg válogattunk és tördeltünk, a színekről beszélgettünk, most épp a mustársárga a kedvenc színe, mint megtudtam.
A nagyobb darabokat eltörtük kisebbre, amin papír volt, azt leszedtük. Aztán a csoportokba gyűjtött színeket egy szögletes 8 "fakkos" szilikon formába tettük. A formát 160 fokra előmelegített sütőbe tettem és kb. 16 percig hagytam a sütőben. Ezalatt az idő alatt a zsírkréták felolvadtak, összevegyültek. Majd kivettem a formát, és hagytam hogy a krétanégyzetek kihűljenek és megszilárduljanak. 

De!!! A legjobb megoldás, ha 10 perc után gyakran benézünk a sütőbe, nehogy túlságosan megpörkölődjenek. Nekem 16 perc kellett, hogy felolvadjanak a kréták.

Képekben ez így nézett ki:









Akár még ajándékba is jópofa ötlet lehet, ugye?

Mónika

Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

7 megjegyzés:

  1. Jó ötlet nagyon (spórolós is!), csak azt nem értem, hogy amikor kiveszed, és egy kicsit hűl, nem lehet "kígyóvá" formázni, hogy ceruza féle alakja legyen?
    Nem aggályoskodom! Tök mindegy, milyen az alakja, csak kíváncsi vagyok!

    VálaszTörlés
  2. Adrienn, nem vettem aggályoskodásnak :)))
    Fogalmam sincs, hogy ceruzává lehet-e formázni, nem nyúltam hozzá, amikor kivettem. És azt sem mértem le, hogy mennyi idő alatt szilárdult meg. Viszont mindenképpen érdemes kipróbálni pár perc hűlés után a formázást.

    Igaz nekünk sokára fog ismét ennyi darab zsírkréta összegyűlni. Amit még érdemes csinálni az az, hogy van hosszúkás halacska alakú forma, esetleg abban olvasztani. Az hasonlít a ceruzához.

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon jó ötlet valóban mert ahol gyerekek vannak biztosan hamar elfogy és a kicsikkel már gondolom annyira nem szeretnek rajzolni. Örülök hogy a kis Milos könnyen beszokott a bölcsibe. Az én kis unokám is szeptembertől jár és nem volt vele sem semmi gond. Mai napig szeret járni, és a lányom is mondta hogy szinte szégyelte hogy mennyire jó ízűen evett azt mondja még azt hiszik hogy otthon éhezik a gyerek. Mondtam hogy örüljön neki hogy jó ízűen eszik. Sok barátja és barátnője van az unokámnak is. Azóta vagy 2x volt beteg, de inkább csak megfázás mint most is otthon vannak. Milos is jól fogja érezni magát biztos a kis "haspók". Mind a két fiadat szeretem mert olyan aranyosak, de nekem a Milos van előttem mikor a képen láttam ahogy eszik !Olivér már komoly nagy fiú és kreatív mind az anyukája!

    VálaszTörlés
  4. Éva, köszönöm a kedves szavakat! Hasonlóan éreztem, mint a Lányod, hogy Milos olyan falánkan evett. Mit gondolnak rólunk, nem adunk a gyereknek enni??

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szuper ötlet:) Kár, hogy nálunk már csak elvétve van zsírkréta, inkább a színesceruzák mennek. Az pedig nagyon jó, hogy nem válogatós a fiad, az egy kínszenvedés tud lenni, mikor egy gyerek nem akar enni. Hál istennek nálunk sem volt gond az evéssel. További jó beszoktatást a bölcsibe:)

    VálaszTörlés
  6. Trollanyu, szerintem is az a szülő szerencsésebb, akinek nem válogatós a gyereke, mert akié az, annak nincs egyszerű dolga.....

    VálaszTörlés
  7. Még nem is hallottam erről, köszi, hogy leírtad. Majd egyszer kipróbáljuk.

    VálaszTörlés