2012. augusztus 14.

Újra próbálkozom

Pár hónapja jártam itt a blogomnál utoljára, azóta megállapítottam, hogy az időgazdálkodásom nem annyira tuti, hogy a munka, gyerekek, háztartás, sportolás stb. mellett még sütés-főzés, fotózás, gépelés is beleférjen. Az elmúlt időszak alatt több e-mailt kaptam, amiben kedves blogger társaim biztattak, hogy várnak vissza és a barátok, ismerősök is már nagyon hiányolták az infókat a fiúkról. 

És - őszintén szólva - nekem is nagyon hiányzott, hogy rögzítsem a Drágáimmal kapcsolatos eseményeket, hogy a számunkra kedves, kedvenc recepteket megosszam az Olvasókkal és hogy a virtuális ismerősökkel továbbra is tartsam a kapcsolatot. Ezért úgy döntöttem, ismét nekivágok. De nem ígérek semmit!

Elsőként jöjjön egy vagdalthúsos, szezámmagos croissant, amivel nem hibáztam, hiszen már többszörösen kipróbált recept volt. Sütöttem már sajtos-olajbogyós változatban és sonkásban is.

Nem szoktam vagdalthúst venni, de múltkor valamiért ráfanyalodtam. Senkinek nem ízlett, viszont kidobni nem szeretek semmit, ezért felhasználtam croissantba töltelékként.

Vagdalthúskrémes, szezámmagos croissant






Hozzávalók:


  • 2 dl tej
  • 2 dl tejföl
  • 2 egész tojás
  • 70 dkg liszt
  • 1 teáskanál só
  • 1 teáskanál cukor
  • 4 dkg élesztő (friss)

Töltelékhez:

  • 25 dkg margarin
  • 40 dkg sertéshúsvagdalt
Lekenéshez:

  • 1 tojás
  • szezámmag

A tészta hozzávalóit összeállítjuk, és alaposan kidagasztjuk. Lehet természetesen a kenyérsütőgép dagasztófunkcióját is használni. A tésztát egy tálba tesszük, folpackot teszünk rá és egy órára mehet a hűtőbe. Ugyanekkor a 25 dkg margarint betesszük a fagyasztóba, mert így sokkal könnyebb lesz reszelni.

(Részletes képest leírást a sonkás croissant bejegyzésemnél találtok.) 
A megkelt tésztát kivesszük a hűtőből 1 óra után, majd átdolgozzuk és 9 egyforma gombócra szedjük. Igyekezzünk egyforma méretű gombócokat készíteni. A gombócokat kör alakúra nyújtjuk. Előkészítjük a puha sertésvagdalthúst és a fagyasztóból kivett margarint, amihez majd nagy lyukú reszelőre is szükségünk lesz.

Kinyújtjuk az első tésztát nagyjából kör alakúra. Majd kenünk rá a vagdaltkrémből és reszelünk rá margarint. Jöhet rá a következő réteg kör alakúra nyújtott tészta. Azt is megkenjük a vagdalthúskrémmel, reszelünk rá margarint. Majd újabb kör alakúra nyújtott tészta. Mindegyik réteget ugyanígy elkészítjük, majd rátesszük az utolsó tésztakört. 

Nyújtófával alaposan meglapítjuk, majd egy óriási kör alakúra nyújtjuk. Éles késsel 16 részre vágjuk.A tészták végét kb. 2 cm hosszan bevágjuk, hogy feltekerésnél kicsit be tudjuk hajlítani. 

A kifliket sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük (8 db fér el), majd hagyjuk duplájára kelni. Ez kb. 1 óra lesz. Amikor megkeltek, enyhén felvert tojással megkenjük, megszórjuk szezámmaggal és 170 fokra előmelegített sütőbe tesszük és 25 perc alatt megsütjük.

Finom lett!

Jó étvágyat hozzá!

Mónika



Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

7 megjegyzés:

  1. Halihóóó! De örülök Neked kedves szomszéd!!! :D
    Remélem azért pihenésre is jut időd a sok munka mellett! A croissant tökéletes, épp tegnap sütöttem én is, de szeptemberig lustizok blog téren. :))
    A blog megvár és mi is amint látod, a lényeg, hogy ne érezd kötelességnek és tehernek!
    Remélem jól vagytok, sok puszi! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a fogadtatást, Barbi! Titkon reméltem, hogy Te leszel az első hozzá(m)szóló! Jól vagyunk, majd hozok beszámolót a Férfiakról :) Puszi!

      Törlés
  2. Jó, hogy visszatértél, hiányoztál!:) Én is így vagyok a bloggal, szeretném, de alig van rá idő!
    Ínycsiklandozó ez a croissant, valószínű a sonkás változatot próbálom ki! Köszi!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tiffanylda, köszi! Ti is nagyon hiányoztatok (egyébként rendszeresen benéztem a kedvenc helyekre, hála Google Reader barátunknak), de kommentelni már nem volt idő. Remélem ízleni fog a sonkás verzió! üdv :)

      Törlés
  3. De jóóó hogy itt vagy!!
    Barbival egyetértek!! Ez nem kötelesség, épp csak annyit posztolj, amennyi még jól esik, és az idődbe is belefér....de azért posztolj ám időnként!!!!! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Mozzarelli! Igyekszem néha írni, tényleg ahogy belefér az időmbe! Szuperek a fotóid!!!

      Törlés
  4. Már én is hiányoltalak, ha nem is jeleztem, úgyhogy nagyon örülök, hogy újra itt vagy! :) Szuper a croissant, ki is fogom próbálni, várakozik egy-két doboz vagdalthús a sorsára! :)

    VálaszTörlés