2011. október 10.

Kapros túrós lepény

Kicsit furcsa a helyzet, mert most a gombhoz kerestem a kabátot. Azaz múlt hét elején vettem egy nagy csokor kaprot, imádom az illatát (és az ízét is). Betettem egy pohár vízbe, majd be a hűtőbe. Pénteken, amikor a hétvégi főzésen agyaltam, akkor kerestem a kaporcsokromhoz receptet. A nosalty.hu-n találtam rá erre a receptre, és mivel alapból imádom a kapros túrós lepényt, nem volt kérdés, mi lesz a kapor sorsa.

Kapros túrós lepény


Kapros túrós lepény

Hozzávalók:

  • 25 dkg liszt
  • 2 dkg élesztő
  • 1 dkg cukor
  • 1 tojás
  • 5 dkg zsír
  • 1,5 dl tej
  • pici só
a töltelékhez:

  • 50 dkg túró
  • 2 evőkanál kristálycukor
  • 1 tasak vaníliás cukor
  • 2 db tojás
  • 2 db tojásfehérje
  • 1 ek búzadara
  • 1 csokor apróra vágott kapor
  • pici só
Tetejére:

  • 1 evőkanál tejföl
  • 1 tojás sárgája
  1. A langyos cukrozott tejben felfuttatjuk az élesztőt.
  2. A lisztet a tojással és a zsírral összegyúrjuk, majd hozzáadjuk a felfuttatott élesztős tejet. Lágy tésztát gyúrunk belőle. Kicsit ragadós a tészta, de kelés után már könnyebben kezelhető lesz.
  3. Langyos helyen, letakarva duplájára kelesztjük, körülbelül 45 perc alatt.
  4. Gáztepsit (kb. 40 cm x 40 cm) zsírral kikenünk, majd a duplájára kelt tésztát ujjnyi vastagságúra nyújtjuk benne.
  5. Amíg a tészta kel, addig a töltelék hozzávalóit összeállítjuk. A túrót a tojássárgával, a kétféle cukorral, a búzadarával alaposan összekeverjük. Beletesszük az apróra vágott kaprot és picurka sót.
  6. Hozzáadjuk a habbá vert tojásfehérjét.
  7. A tölteléket rákenjük a tésztára, majd 170 fokra előmelegített sütőben kb. 35-40 perc alatt megsütjük.
  8. Az utolsó 5 percben a lepény tetejét vékonyan megkenjük a tojássárgával összekevert tejföllel, és így sütjük.
  9. A kész lepényt kivesszük a sütőből, hűlni hagyjuk, majd kockákra vágva kínáljuk.

Jó étvágyat hozzá!

Ui.: elnézést azoktól, akik már délelőtt kérték a receptjét, de csak most végeztem a recept begépelésével. Hiába anya tervez, gyerek meg felrúgja a terveket.... :)


Mónika



Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

10 megjegyzés:

  1. Már a tegnap megcsodáltam.:)

    VálaszTörlés
  2. Csurog a nyálam a kapros-túrsodra!!

    VálaszTörlés
  3. Mérnöki precizítással készített sütemény. Gratulálok!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon kívánatos és szép szeletek!Imádom a kapros-túróst!

    VálaszTörlés
  5. Kriszta! Köszi szépen, nálunk is ízlett mindenkinek!

    VálaszTörlés
  6. Na, ez az, amit én nagyon szeretek, de a lánykáim miatt volt rá eset, hogy egyedül ettem meg a tepsi süteményt :D

    VálaszTörlés
  7. koszi. finom lett,a felet rogton felfaltam miutan elkeszult

    VálaszTörlés