2011. október 4.

A világ legfinomabb levese

Nem, nem világhírű séf súgta meg nekem a legfinomabb leves receptjét (bár ilyen nem is létezhet a különböző ízlések miatt......).
A 'világ legfinomabb levese' jelzővel pusztán Olivér illette hétvégi főztömet. Szerinte ez a világ legfinomabb levese. Persze egy kis költői kisfiús túlzás van benne, de tényleg jó leves. Semmi pucc, semmi különlegesség, mégis már többször készítettem. Készült húsgombóccal és egyszerűen csirkemell kockákkal is.

Ez a tárkonyos húsgombóc leves. (Most kérek elnézést azoktól, akik valami extrára vártak...... :)

Tárkonyos húsgombóc leves


Tárkonyos húsgombóc leves

Hozzávalók:


  • 1 közepes vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 3 evőkanál olaj
  • 25 dkg darált sertéshús
  • 2 tojás
  • 5 dkg búzadara
  • fél mokkáskanál őrölt fekete bors
  • pici só
  • 1,4 l átszűrt húsleves
  • 2 dl tejföl
  • 1 evőkanál finomliszt
  • 2-3 ág friss tárkony (vagy szárított is lehet)
  • másfél evőkanál tárkonyos borecet (használhatunk helyette citromot is)
A hagymát és a fokhagymát megtisztítjuk, apróra vágjuk. Az olajon a hagymákat üvegesre sütjük, félretesszük hűlni. Amikor kihűlt összedolgozzuk a hússal, tojással és a búzadarával. Borsozzuk, sózzuk, lefedjük alufóliával, majd a hűtőben kb. 30-40 percig pihentetjük.

Az átszűrt húslevest felforraljuk, majd a húsos masszából nedves kézzel diónyi méretű gombócokat formálunk. A gombócokat a levesbe dobjuk és gyöngyöző forralással főzzük 20 percig. 

A tejfölt simára keverjük a liszttel, kevés forró levessel hígítjuk, majd a leveshez öntjük. Beletesszük az apróra vágott tárkonyt, és a tárkonyos borecettel ízesítjük a levest.

A recept forrása: Príma Konyha 2007. februári szám

Jó étvágyat!


Mónika



Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

8 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a tárkonyt, ha csinálok pl. tejszínes pipit tárkonnyal, legszívesebben az egész zacsit beleönteném, de spagival is jó. Szerintem sem kell "hú de fejre állok, mi ez?" séf kajának lenni!(Bár hirtelen azt hittem James Olivér..) Teljesen jó leves, szerintem is korrek!))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet:) Én is szeretem a tárkonyt, az ilyen levesek nálunk is nagyon mennek. Néha a legegyszerűbb dolgok sokkal ízletesebbek, mint a túlbonyolított receptek.

    VálaszTörlés
  3. Imádom a tárkonyos leveseket

    VálaszTörlés
  4. Bizony, bizony ez nagyon finom leves! Egyszerű és nagyszerű! :D

    VálaszTörlés
  5. Én is szeretek tárkonyt használni, finom lehet vele ez a leves is.

    VálaszTörlés
  6. Teakert, nálam is nyerő a tárkony. Benne van az első három kedvenc fűszernövényemben.

    Trollanyu, milyen igaz!

    Lányok! Köszönöm :))

    VálaszTörlés
  7. Ezt bizony én is gyakran készítem, és jól látja Olivér tényleg az egyik legfinomabb leves a világon! :)))

    VálaszTörlés