2011. április 29.

Céklasaláta

A héten egész jó áron (180 Ft-ért) vettem egy kiló céklát. Otthon elkezdtem agyalni, hogy mit készítsek belőle, gondoltam a borscsra és céklás rizottóra is. Aztán a végén a lustaság győzött és a legegyszerűbb megoldást választottam, céklasalátát készítettem belőle. A céklasaláta elég gyorsan elkészül, legnagyobb munka pusztán az, hogy kezünkről lesuvickoljuk a céklaszínt. Elnézést a kép minőségéért, céklás kezemmel nem mertem fényképezőgéphez nyúlni, csak a mobilommal fotóztam :(

Akinek van recés kése, azzal szeletelje fel a főtt céklát, sokkal gusztusosabb lesz.






Hozzávalók:

  • 1 kg cékla
A saláta alapléhez:
  • 1 dl borecet (ha hagyományos ecetet használunk, abból 0,75 dl-t vegyünk)
  • 2 dl víz
  • só, cukor ízlés szerint

A céklát alaposan megmossuk és feltesszük kuktában főni. A céklát körülbelül fél órát főzzük, ezalatt az idő alatt puhára fő, de nem fő szét teljesen. Amikor a cékla megfőtt, leöntjük hideg vízzel (könnyebben lehet hámozni), majd hagyjuk kihűlni. Amíg a cékla hűl, elkészítjük az alaplevet.
(Legtöbbször egy sima saláta alaplevet csinálok (Horváth Ilona féle Szakácskönyvből)). Az alapléhez való  hozzávalókat összekeverjük, ízesítjük. A kihűlt céklát meghámozzuk, felszeleteljük és beletesszük az alaplébe.

Próbáljátok ki, szerintem finomabb, mint a bolti!


Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése