2011. április 27.

Kedvencem a húsvéti süteményválasztékból - Sport szelet

Akik már egy ideje olvasnak, azok szerintem tudják rólam, hogy nagyon édesszájú vagyok. Pár napja készítem a recepttáram (hamarosan látható lesz), és bizony ott is kiderül, hogy süteményből és kelt tésztákból nagyobb a választék a blogomon, mint salátákból. De ez nem sokáig lesz így, mivel kénytelen vagyok fogyókúrába kezdeni, na nem is egy komolyba, csak olyan visszafogottba. Mondjuk olyanra gondoltam, hogy este már szénhidrátot nem eszem, csak salátát, vagy valamilyen turmixot. És a heti egy squash-t sem ártana növelni, vagy legalábbis kiegészíteni valamilyen más mozgással (nem tésztadagasztással). Előkotortam a szekrény mélyéről az ugrálókötelem is, úgyhogy készülök a bikini szezonra :)

DE!!! Addig is jöjjön kedvenc süteményem a húsvéti süteményválasztékomból: Sport szelet. Könnyen elkészíthető, olcsó sütemény, ráadásul a sütőt sem kell bekapcsolni hozzá.


Hozzávalók:

  • 50 dkg darált háztartási keksz
  • 4 evőkanál kakaópor
  • 25 dkg vaj
  • 20 dkg kristálycukor
  • 2 dl tej
  • fél dl rum
A sütemény tetejére:
  • 20 dkg étcsokoládé (én 10 dkg jó minőségű étcsokoládé tortabevonót és 10 dkg jó minőségű étcsokoládét használtam)
  • 2 teáskanál étolaj

A darált háztartási kekszet és a kakaóport összekeverjük. Egy lábosba beletesszük a vajat, a tejet és a cukrot, és ezeket addig melegítjük, amíg a vaj és a cukor is teljesen felolvadnak. A tűzről levéve hozzálöttyintjük a rumot, majd a folyékony keverékünket a kakaós háztartási kekszre öntjük. Összekeverjük és gyakorlatilag készen vagyunk a sütemény 90%-ával. 

Egy közepes méretű tepsit alufóliával kibélelünk (az én tepsim mérete: 22 cm x 30 cm x 5 cm), belesimítjuk a masszát és hűtőbe tesszük. Amikor megkötött a massza, ráönthetjük a csokimázat a tetejére. A csokimázhoz vízgőz fölött a kockákra tördelt csokoládét megolvasztjuk, majd hozzákeverjük az étolajat. A csokimázat alaposan elsimítjuk a tetején, és pár óra múlva szeletelhető. Szeletelésnél érdemes 8 cm x 2,5 cm-es szeleteket vágni.

Remélem ízleni fog!





Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

4 megjegyzés:

  1. Hú, most végignéztem mi mindent készítettél az elmúlt napokban! Ez már igen!! Le a kalappal. Ez a "süti" nagyon fincsinek tűnik, mentem a receptet, és ki fogom próbálni. A fiúk imádnak mindent, ami csokis!

    VálaszTörlés
  2. Tetszik, amúgy az üzleti sport szeletet is imádom.

    VálaszTörlés
  3. Ez tuti befutó lenne nálunk is, ha lesz időm, megcsinálom! :)

    VálaszTörlés
  4. Mária, Kati, Titi, próbáljátok ki mindenképpen! Finom és ha teljesen nem is olyan, mint az igazi Sport szelet, de hasonlít rá nagyon!
    És ha bárkinél nem fogyna el, átveszem a felesleget!

    VálaszTörlés