2011. december 22.

Marcipános puszi

Ezt a marcipános puszit teljesen véletlenül találtam. Először ugyanis csokoládés marcipánfigurákat akartam készíteni Citromhab blogjáról, de aztán a nálam profibbak felhomályosítottak, hogy inkább magam készítette marcipánból csináljam ezeket a figurákat. Jövőre biztosan fogok csinálni marcipánt, de most már annyira ki voltak számítva a sütésre szánt óráim (amíg a fiúk a nagyszülőknél voltak), hogy inkább hagytam. Ezért arra gondoltam, hogy valami mást készítek a készen vásárolt marcipánból. Így találtam rá erre a marcipános puszi receptre  Zsuzsa oldalán, amit követtem is lelkiismeretesen.

A sütemény elkészítése gyerekjáték, igaz kissé időigényes.

Marcipános puszi



Kész sütemények.


Marcipánmasszából golyókat formázunk.


A tészta masszájából dió nagyságú golyót csinálunk, majd kicsit ellapítjuk.


A tésztára ráteszünk egy marcipángolyócskát.


Majd a tésztát körbehajtjuk és újra gömbölyítjük.


Készen vannak.


Marcipános puszi


Hozzávalók:


Tészta:

  • 35 dkg liszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 17,5 dkg vaj
  • 20 dkg cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 1 tojás
  • 1 tojássárgája
  • 1 citrom reszelt héja
  • késhegynyi só

Töltelék:

  • 20 dkg marcipánmassza (nekem az Aldi-ból volt)

A lisztben elkeverjük a sütőport, majd a többi hozzávalóval gyorsan begyúrjuk a tésztát, és fóliába csomagolva hűtőbe tesszük fél órára. Közben két nagy tepsit kibélelünk sütőpapírral. A marcipánmasszából kisebb gombócokat formázunk (200 g marcipánmasszából 46 darab golyócska lett - ezúton tagadom, hogy ettem volna belőle). 

A tésztából nagyobb, körülbelül dió nagyságú, 20 g-os golyókat formázunk (egyforma mennyiség legyen, tehát abból is 46 darab). A tészta gombócok közepébe mélyedést nyomunk, belehelyezünk egy-egy marcipángolyót, majd összezárjuk körülötte a tésztát. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük nem túl közel egymáshoz, és 170 fokon 15 perc alatt megsütjük. Még forrón megszórjuk porcukorral. A fenti mennyiségből 46 darab marcipán puszi lesz.


Nekem ez a sütemény ízlett eddig a legjobban a karácsonyi aprósütemény választékomból.

Mónika



Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

3 megjegyzés:

  1. Ezt még én is megenném! Nagyon édesek lettek! Az időigényesség pedig a legtöbb sütire jellemző. :))

    VálaszTörlés
  2. Mária! Igen, nagyon finomak.... El is dugtam őket jó magasra a spájzba :))

    Barbi, igen, jópofa sütik. Legszívesebben azt írtam volna, hogy tökölős meló volt :))

    VálaszTörlés