2012. január 2.

Új év - újra jelentkezem

Először is boldog új évet kívánok minden kedves Olvasómnak! 

A címbe nem mertem leírni, hogy egy alkoholos itallal jelentkezem, hiszen így szilveszter után gondolom nem sokan vágytok alkoholra. Viszont nem akarom elfelejteni, ezért a hozom ezt most. Egy aszalt szilva likőrről van szó. Eredetileg gasztro ajándéknak készült, de aztán Olivér születésnapján megkínáltam vele a vendégeket is, és sikert arattam vele. Egyik ismerősöm kérdezte, hogy ez a Stahl-féle aszalt szilva likőr-e. Nos ezt nem tudom megmondani, fogalmam sincs már, hogy hol olvastam és memorizáltam a nem túl bonyolult elkészítését. Mindenesetre érdemes megcsinálni, mondjuk farsangra :)))

Aszalt szilva likőr




Hozzávalók:

  • 300 g aszalt szilva (mag nélküli)
  • 1 rúd vanília
  • 1 darab fahéj
  • 3 evőkanál akácméz
  • 0,7 l vodka
  • befőttes üveg
A tervezett fogyasztást megelőző 2-3 héttel egy befőttes üveget tisztára mosunk, beletesszük az aszalt szilvát, a fahéjat. A vaníliarudat félbevágjuk, magját kikaparjuk, és a kikapart magokat és a rudat is beledobjuk az üvegbe. Rácsorgatjuk a mézet. Majd felöntjük az egészet jó minőségű vodkával és lezárjuk. Hűvös és száraz helyre tesszük, naponta megkeverjük (ha elmarad a kevergetés, akkor sem lesz semmi baja). 
Két-három hét után a likőrt leszűrjük egy gézzel bélelt szűrőn, szükség esetén többször is, hogy teljesen tiszta legyen. 

Díszes üvegbe töltve gasztro ajándéknak is tökéletes.

Mónika




Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

5 megjegyzés:

  1. Nagyon boldog, sikeres új esztendőt kívánok!:)
    A likőröd sokat ígérő!:)

    VálaszTörlés
  2. Róza, szeretettel köszöntelek, mint a 2012-es év első hozzászóló olvasómat! Viszont kívánok boldog új évet!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet, egyik kedvencem az aszaltszilva:)Még nem is hallottam ilyen likőrről, nagyon különleges:)

    VálaszTörlés
  4. Én sem hallottam még likőrről aszalt szilvából, de biztosan nagyon fincsi, pláne a fűszerekkel! :)

    VálaszTörlés