2012. január 7.

Karácsonyi muffin

Csütörtökön meglátogatott két nagyon kedves barátom, Éva és Reniakikkel egy nagyon jót beszélgettünk (röhögcséltünk). Szerencsére azuram viszonylag korán hazaért, így a fiúkat jól lefoglalta, tudtunk nyugodtan diskurálni. Még tavaly december elején készítettem nekik két gasztroajándékot (mi mást?!), egy kekszet és egy likőrt. De aztán a sok munka miatt nem jutottak el hozzám karácsonyig. 
Így arra a következtetésre jutottam, hogy készítek nekik friss gasztroajándékot :))) Nem fogják megúszni! Egy karácsonyi muffint sütöttem, hogy azért a karácsonyi "hatás" még megmaradjon, és egy mézeskalács ízesítésű nutellás likőrt. 

Remélem ízlett nekik a muffin és a likőr is, szívemet lelkemet beletettem mindkettőbe!!!

Elsőként a karácsonyi muffint hozom. Íme:




Hozzávalók (12 darabhoz):


  • 25 dkg liszt
  • 20 dkg cukor
  • 2 tojás
  • 1/2 cs sütőpor
  • 12 dkg vaj vagy margarin
  • 1 dl tej
  • csipet só
  • 1 evőkanál méz
  • 2 kávéskanál mézeskalács fűszerkeverék
  • 5 dkg kandírozott narancshéj - apróra vágva
  • 5 dkg kandírozott citromhéj - apróra vágva
Összekeverjük a lisztet, a sót, a sütőport, a mézeskalács fűszerkeveréket és a kandírozott, apróra vágott gyümölcshéjakat. Ezek a szárazanyagok. Majd a vajat alaposan kikeverjük a cukorral, hozzáadjuk a tojásokat, a tejet és a mézet és összekeverjük. Ehhez hozzáadjuk a szárazanyagokat, összekeverjük (ne keverjük túlságosan, nem tesz jót a muffin tésztának), éppen csak hogy egynemű legyen. 

A masszát papírkapszlikkal bélelt muffintepsi mélyedéseibe kanalazzuk, majd előmelegített, 180 fokos sütőben kb. 18-20 perc alatt megsütjük. Amikor kihűlt porcukorral meghintjük.

A fotó ne zavarjon meg senkit, a recept alapján 12 darab muffin készült (a hiányzó 2 darab pedig Milos pocijában landolt.)


Recept forrása: life and cookies

Mónika


Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

3 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek a muffinok. Én is sokra tartom a saját kezüleg készített ajándékokat, legyen az süti, bonbon, fűszerolaj, ecet...

    VálaszTörlés
  2. Biztos örvendtek neki a barátnőid:)

    VálaszTörlés
  3. Wanna, igen, én is hasonló véleményen vagyok. Készítés közben is gondol az ember az ajándékot kapó személyre :)

    Kati, igen, azt hiszem örültek neki, legalábbis remélem.

    VálaszTörlés