2011. március 16.

Rántott csirkemell sajtos-diós bundában

Ezt a húst hétvégén készítettem, leginkább nagyobbik mucim kedvéért, akinek nagyon nehéz mostanában hús-téren a kedvére tenni. Szeretem a panírokat variálni, kicsit változatosabbá lehet vele tenni a megszokott rántott szeletet is.
A hozzávalók mennyiségeit család és étvágy (és a kettő együtt) függvényében variáljátok! Az én mennyiségeim 4 főre szólnak.

Rántott csirkemell sajtos-diós bundában


Hozzávalók:

  • csirkemellfilé (nálam: 50 dkg)
  • liszt (kb. 15 dkg)
  • tojás (nálam: 2 db)
  • zsemlemorzsa (kb. 15 dkg)
  • reszelt sajt (kb. 8 dkg)
  • dió (nálam: egy kisebb marék dió apróra vágva)
  • olaj
  • só, bors
A csirkemellet a szokásos módon megtisztítjuk, kisebb szeletekre vágjuk, sózzuk, borsozzuk. Félretesszük, és előkészítjük a panír hozzávalóit. A sajtot apró lyukú reszelőn lereszeljük, a diót durvára vágjuk, és ezeket a zsemlemorzsához keverjük.

A mell szeleteket először lisztbe, majd a felvert tojásba, végül a sajtos-diós zsemlemorzsába forgatjuk. A húsokat bő olajban kisütjük. Figyeljünk arra, hogy ne legyen túlságosan forró az olaj, mert a dió hamar megéghet! 




2 megjegyzés:

  1. Nekünk nagyon egy srófra járhat az agyunk :) Múltkor a töltött gomba, most ez :) Még nem tettem fel, meg szezámmaggal csináltam meg végül, de én is diós bundát szerettem volna eredetileg, csak arra gondoltam a karajhoz az nem menne annyira. A sajt bele az meg plusz jó :)

    VálaszTörlés
  2. :)
    A szezámmagos is nagyon jó ötlet!
    A hétfőn feltett zsemlédet viszont kinéztem magamnak! A héten megcsinálom!

    VálaszTörlés