2011. szeptember 9.

Almás diós rétes és almás banános mogyorókrémes rétes

Szerencsére mindkét kisfiam szereti a gyümölcsöt, ráadásul nem is válogatnak, őszibarack, szőlő, alma, sárgadinnye, bármi jöhet. Igaz Milos leginkább a banánt szereti, pontosabban imádja, másfél éves gyerek létére képes egyszerre kettő banánt befalni. Szerintem enne többet is, de eldugjuk előle.... :))

Ma délután arra gondoltam, hogy kicsit feldobom az uzsonnájukat, és meglepem őket rétessel. Úgyis ezer éve csináltam rétest, a blogra talán még nem is tettem fel egyet sem. Most újra visszatérek a rétes és muffin készítéshez, mert uzsonnára pont megfelelnének, ha nincs más ötletem. 

Ma kétféle rétest készítettem, egy almás-diós rétest és egy almás-banános-mogyorókrémes rétest. Finom volt mindkettő, de az almás-banános-mogyorókrémes az elképesztően finom volt. A "fogyási-sebességét" látva szerintem jövő héten újra készül....

Almás-diós rétes

Almás diós rétes


Hozzávalók:


  • fél csomag réteslap (3 lap)
  • kb. 30 dkg alma (pucolva, reszelve)
  • 5 dkg darált dió
  • 3 dkg darált háztartási keksz
  • 1 evőkanál kristálycukor
  • 2-3 evőkanál olaj
A réteslapokat konyharuhára tesszük, egyenként olajjal kicsit megkenjük, majd egymásra rakjuk a lapokat. A töltelékhez valókat összekeverjük, majd a harmadik réteslapra egy csíkban rátesszük az összes tölteléket. A konyharuha segítségével feltekerjük, majd sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. A fenti töltékből csupán egy rétes lesz. A rétes tetejét vékonyan megkenjük olajjal. A rétest 170 fokra előmelegített sütőben sütjük meg kb. 15 perc alatt. Ízlés szerint porcukrozzuk.




Almás banános nutellás rétes

Almás banános nutellás rétes


Hozzávalók:


  • fél csomag réteslap (3 lap)
  • 15 dkg alma (pucolva, reszelve)
  • 2 db banán
  • 6-7 teáskanál mogyorókrém
  • 2-3 evőkanál olaj
A réteslapokat konyharuhára tesszük, egyenként olajjal kicsit megkenjük, majd egymásra rakjuk a lapokat. A reszelt almához hozzákarikázzuk a banánokat. A réteslapokra rátesszük a tölteléket, majd a mogyorókrémet itt-ott rápettyezzük. Feltekerjük, majd sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. Ebből a mennyiségből egy darab rétes lesz. A rétes tetejét vékonyan megkenjük olajjal. A rétest 170 fokra előmelegített sütőben sütjük meg, kb. 15 perc alatt. Ízlés szerint porcukrozhatjuk.


Jó étvágyat!




Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

5 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet, a nutellás banános meg nagyon különleges. Az én uzsonnámat nagyon feldobta volna, az tuti:)

    VálaszTörlés
  2. Ilyen különleges tölteléket még nem is hallottam! Megjegyzem!!!
    A csomagod pedig a postán van ám! :D

    VálaszTörlés
  3. Jajj de szeretem a rétest!! Az almás banànos mogyikrémes igencsak jól hangzik! ;)) Nagyon guszti, olyan kipróbálós....

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki mindkettő!
    Nézz be hozzám, szeretnék neked egy díjat adni!

    VálaszTörlés
  5. Lányok, szerintem egy próbát mindenütt megér az almás-banános-mogyorókrémes rétes! Nálunk biztos lesz repeta!

    Flóra, köszönöm a díjat.

    VálaszTörlés