2011. november 23.

Fokhagymás sajtos kiflik

Ma délután készítettem ezeket a fokhagymás sajtos kifliket. Igyekeztem vele, mert kora este vendégek jöttek, húgomék, és Olivért ők is megköszöntötték. Tesóm kikötötte, hogy semmivel se készüljek, ezért tényleg nem készültem (este már meg is bántam, hogy nem csináltam édességet, mert annyira kívántam a süteményt).

Finom, forró almás vaníliás citromfüves teát kaptak (Aldiban vettem, nagyon jó!) és ezt a fokhagymás sajtos kiflit sütöttem nekik. Tejja meg kifli, oszt  kész :) ennyi volt a vendéglátás :)))


Fokhagymás sajtos kiflik


Hozzávalók:



  • 25 dkg rétesliszt
  • 25 dkg finomliszt
  • 1 evőkanál só
  • frissen őrölt bors
  • 1 dl langyos tej
  • 1 tasak szárított élesztő
  • 1 kávéskanál cukor
  • 2 és fél dl langyos víz
  • 5 dkg olaj (!!!! figyelem, a folyadék mennyiségét dkg-ban adtam meg!)


A töltelékhez:


  • 10 dkg puha vaj
  • 15 dkg reszelt sajt
  • 2-3 gerezd fokhagyma


A tetejére:


  • 1 darab tojás
  • 1 evőkanál víz
  • reszelt sajt
  • szezámmag



Az élesztőt a langyos tejben a cukorral összekeverjük, letakarjuk és megvárjuk, amíg felhabosodik. A lisztet mikróban kicsit meglangyosítjuk, átszitáljuk egy nagy keverőtálba. Hozzáadjuk a sót, megborsozzuk. A liszthez hozzáadjuk a felfutott élesztőt, a langyos vizet, és az olajat. Kb. 5-6 perc alatt kidagasztjuk a tésztát. Amikor a tészta összeállt, gyúródeszkán bucira formázzuk, és beleforgatjuk egy olajjal kikent nagy tálba. A tálra egy tiszta konyharuhát borítunk és meleg helyen 1 óra alatt duplájára kelesztjük.

A töltelékhez való puha vajba belepréseljük a fokhagymát, hozzáadjuk a reszelt sajtot és alaposan összekeverjük.

A duplájára kelt tésztát lisztezett gyúródeszkán átgyúrjuk. Ezután a tésztát kettévágjuk, és egy 25 cm-es körlappá nyújtjuk. A kör alakú tésztára egyenletesen rákenjük a fokhagymás, sajtos vajas keveréket. Ezután 8 egyforma cikkre vágjuk, és feltekerjük őket. 
A kifliket sütőpapírral bélelt tepsire tesszük, és még meleg helyen kelesztjük őket kb. 30 percig. Közben a tojást simára keverjük a tejjel, és megkenjük a kiflik tetejét. A kifliket 200 fokra melegített sütőben sütjük kb. 25 perc alatt. Így 16 darab kiflink lesz.

Ötlet:

Én mind a 16 darabot beletettem gáztepsibe, de nem igazán jó ötlet, mert kevés helyük van kelni. Inkább két adagban süssük. Érdemes kétféle sajtot is használni, pl.: füstölt trappista - edami.


Jó étvágyat hozzá!

ui.: egy kiflibe beleharaptam fotózás előtt, bocsi :)))



Enter your email address:
Delivered by FeedBurner

15 megjegyzés:

  1. Azért ez nem rossz vendégvárás, frissensült péksüti forró teával:) Én nagyon örülnék neki, a kiflik meg szuperek lettek.

    VálaszTörlés
  2. Trollanyu, tényleg néha az egyszerűbb dolgok jobbak. El is fogyott az összes :)

    VálaszTörlés
  3. Tegnap én is kiflit sütöttem. :)
    De nekem sose sikerül ilyen aranyos duci formára.
    Mindig vékonyak maradnak, a szélük majdnem megég.
    Pedig 600g lisztből, én is 16 db-ot készítettem.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépek és gondolom, finomak lettek, én is elfogadnék egy párat fincsi "tejjával"! :)

    VálaszTörlés
  5. Szívesen mennék olyan vendégségbe ahol ilyen finomsággal várnak! Nekem az az egyszerű, ha valaki ropival, mogyival meg Penny-s üdítővel vár! ;D
    Erre készülni kell és az már önmagában is becsülendő! :)

    VálaszTörlés
  6. Móni, nekem soha nem ég meg, minden sütő más és más, de én a kelt tésztákat általában légkeveréssel maximum 180 fokon sütöm. Még soha nem égtek meg.

    VálaszTörlés
  7. Hankka, :)) azért írtam a "tejját", mert Mamám mindig így mondja....

    Barbi, köszi :) Tényleg igazad van, a bolti "csemegék" a lusták vendégvárói :)

    Petra, köszi :)

    VálaszTörlés
  8. Ez nagyon jó hangzik. Felkerült a hétvégén mindenképpen próbáljuk ki listámra. :))))

    VálaszTörlés
  9. Maczkó-műhely! Örülök, hogy tetszik! Remélem ízleni fog! Cserébe én elkérem az almás kekszed receptjét :)) hétvégi nasinak!

    VálaszTörlés
  10. Amikor azt írod, hogy a tésztát ketté veszed, és aztán a féllel továbbdolgozol. A 16 darabot úgy kell érteni hogy a félből lesz ennyi vagy összesen? Köszi

    VálaszTörlés
  11. Összesen lesz 16 darab. Tehát a tészta mindkét feléből 8-8 darab körcikket vágok :)

    VálaszTörlés
  12. Isteni finom lett! Köszi szépen. Megnyaltuk utána mind a 10 ujjunkat. Hirdetem is a blogomon milyen szuper a recepted. :))))

    VálaszTörlés