2011. november 25.

Gasztroajándék kristálycukorból

Amíg sül a süteményem az adventi vásárra, gondoltam leírom egy szuper gasztroajándék elkészítését. No nem kell semmi extrára gondolni, egyszerűségében rejlik a nagyszerűsége.

A lendületet  Virág blogja adta, pedig régebben már én is olvastam ezeknek a "cukorkáknak" a receptjét. Elkészítésükhöz nem kell más, mint kristálycukor, víz, ételfesték és szilikon forma.


Miután elkészültek és minimum 24 órát száradtak, celofán tasakba csomagoltam őket úgy, hogy vágtam az aljukra fehér papírból egy kis tálcát. Ezután beletettem őket celofántasakba, összekötöttem, és egy ezüst színű szalaggal dekoráltam. Tettem még rá ezüst papírdíszt, aminek a hátoldalára ráírtam, hogy mit tartalmaz.


Hozzávalók:

  • 1 bögre kristálycukor
  • 1,5 evőkanál víz
  • piros ételfesték
  • szilikon forma

A kristálycukrot összekeverjük a vízzel és az ételfestékkel, majd a szilikonformába nyomkodjuk. Egy késsel lehúzzuk a maradék cukrot (óvatosan, nehogy megsértsük a szilikon formát), majd azonnal tálcára borítjuk. A tálcán lévő "kockacukrokat" 24 órán keresztül száradni hagyjuk. Ezután lehet csomagolni ízlés és alkalom szerint. 


Nálunk biztosan készülni fog más forma is.... :)



Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

3 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek és igazán jó ötlet:) Ha lesz rá időm, kipróbálom.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon aranyosak lettek, egyszerű és ötletes! Színezék nélkül még a kávézást is feldobhatja!

    VálaszTörlés