2011. július 27.

Húsgombócok gyros-hoz

Az egész család nagyon szereti a gyrost. Jobban mondva a család 3/4-e, mivel Milosunk még nem igazán tudja elmondani véleményét.... Arra gondoltam, hogy kicsit gyerekbaráttá fogom tenni, és aranyos húsgombócokat fogok készíteni gyros módra :)))

A recepthez elöljáróban annyit, hogy másfél teáskanálnyi gyros fűszerkeverék a gyerekbarát verzió. Felnőttek részére inkább 2 vagy 2 és fél teáskanál fűszerkeveréket tennék.



Húsgombóc gyros fűszerkeverékkel


Minden mást a szokásos módon adtam hozzá: paradicsomot, uborkát, salátát, káposztát, hagymát, fokhagymás tejfölt.



Hozzávalók:

  • 70 dkg darált pulykahús
  • 3 evőkanál zsemlemorzsa
  • 1 vöröshagyma reszelve
  • 2 tojás
  • só, bors
  • másfél teáskanál gyros fűszerkeverék
  • fél csokor petrezselyem - apróra vágva
A hozzávalókat összekeverjük, fűszerezzük. Enyhén vizes kézzel dió nagyságú golyókat formázunk. A fenti massza mennyiségből 32 darab gombóc jön ki. A golyókat sütőpapírral kibélelt tepsibe tesszük. A golyókat 180 fokos sütőben 24-25 perc alatt sütjük meg.


Ötlet:

A húsgolyók akár hidegtál részét is képezhetik.

Nézzétek meg a mediterrán fasírtgolyókat is.








Enter your email address:



Delivered by FeedBurner
Posted by Picasa

4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták lettek ahogy sorakoznak! Ezt csak így sütőben sütöd meg?

    VálaszTörlés
  2. Éva, köszi! Igen, sütőben. Én légkeverésest használok, 180 fokon, 24 perc alatt megsülnek. Nem spriccelem olajjal, meg semmit se csinálok. Szerintem próbáld ki, mert nagyon praktikus.

    VálaszTörlés
  3. De szépek! Tetszik, hogy sütőben sütötted őket. A receptet elmentettem, köszi. :)

    VálaszTörlés
  4. Nálunk is a fasírt golyók a befutók, a menzás nagy, alig átsült fasírt...brrr,de eddig nem is gondoltam arra, h gyros fűszerkeverékkel "bolondítsam meg", meg arra sem h sütőben süssem. Én klasszikusra vettem a figurát. A zöldséges variációkat ismerem és szeretjük is, de azt sem sütöttem még sütőben...Ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés