2011. február 15.

Kevert almás sütemény

Évekkel ezelőtt készítettem már ezt a kevert almás süteményt muffin formában, de botor módon nem tettem el a receptjét. A hozzávalók beugrottak ugyan, de a mennyiségek már nem. De az internet korában ez nem okozhat problémát. Rákerestem arra, hogy "kevert almás", és pusztán 28.600 db találatot hozott ki a Google kereső. Ebből is látszik, hogy mennyire népszerű :)
No salty webszakácskönyv receptjét vettem alapul (Szabina küldte be).





Hozzávalók:

  • 25 dkg cukor
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 3 tojás
  • 14 dkg margarin
  • 25 dkg liszt (12 dkg finom és 13 dkg rétes) (nem akartam 12,5-öt írni)
  • 1 cs sütőpor
  • 5 db alma pucolva, magozva, reszelve
  • fahéj (ízlés szerint - én kb. 1 evőkanállal tettem bele)


Az almát megpucoljuk és lereszeljük. Meghintjük fahéjjal és félretesszük. A cukrot és a vaníliás cukrot alaposan összekeverjük a 3 egész tojással (fehéredésig). Hozzáadjuk a puha margarint, és azzal is keverjük egy kicsit. Majd hozzászitáljuk a sütőporral elkevert lisztet. A végén hozzáadjuk a kifacsart almareszeléket, és a masszát egy sütőpapírral kibélelt tepsibe simítjuk. Előmelegített sütőben 170 fokon sütjük kb. 20-25 percig.

Amikor kihűlt, porcukorral megszórjuk.









      Nincsenek megjegyzések:

      Megjegyzés küldése