2011. április 1.

Vatikáni kenyér - a szerencsét hozó

Évek óta olvasgatok recepteket magazinokban, könyvekben és interneten, de eddig Vatikáni kenyérrel még nem találkoztam. Mi is a Vatikáni kenyér? Nos egy olyan recept, amit csak akkor tudunk elkészíteni, ha valakitől kapunk hozzá tésztát (kovászt).  Én Anyukámtól kaptam, aki kolléganőitől kapta. Aztán Anyukám szétosztotta három lányának múlt vasárnap. Íme a leírás, amit hozzá kaptam:

VATIKÁNI KENYÉR

Életedben csak egyszer készítheted el. A kenyér szerencsét hoz! Annak, aki elkészíti, teljesül egy kívánsága. 
Hétfőn kell elkezdeni. Addig a konyhában kell tartani. Lényeges, hogy ne tedd a hűtőbe a kovászt sem, és a kihűlt kenyeret sem. Csak fakanállal érj hozzá! Ha megkapod a kovászt, tedd egy nagy tálba és takard le!

Hétfő:Szórj rá 25 dkg kristálycukrot! Ne keverd!
Kedd: Önts rá 2,5 dl forralt és lehűtött tejet! Ne keverd!
Szerda: Önts rá 25 dkg lisztet! Ne keverd!
Csütörtök: Keverd össze fakanállal!
Péntek: Adj hozzá 25 dkg lisztet, 2,5 dl felforralt és lehűtött tejet, 25 dkg kristálycukrot, keverd össze, majd oszd 4 felé. 3 részt ajándékozz el!
Szombat: A megmaradt 1/4 részhez adj 25 dkg lisztet, 3 tojást, 1/2 kávéskanál szódabikarbónát, 1/2 csomag sütőport, 1 csomag vaníliás cukrot, 2,5 dl olajat, 1/2 tábla reszelt keserű csokoládét, 1 evőkanál vágott diót, 1 csipet sót, 1 kis kanál őrölt fahéjat, 3 marék mazsolát. Keverd össze, majd sütőpapírral bélelt tepsibe 180 fokon kb. 30 perc alatt süsd meg!
Vasárnap: Tálald a családodnak!


Mindent megcsináltam, már csak a szerencse kell, hogy megérkezzen :) Rég látott barátnőim kaptak belőle 1-1 adagot, remélem nekik is szerencsét fog hozni.

Vatikáni kenyerem:


Ti kaptatok már Vatikáni kenyeret?



Szeretnéd a friss bejegyzéseket e-mailben megkapni? Írd ide az e-mail címedet!

Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

1 megjegyzés:

  1. Tóthné Emmer Hajnalkakedd, április 04, 2023

    8 éve megsütöttem a vatikáni szeretet sütit, nagyon finom volt, de azt nem tudtam, hogy csak egyszer lehet elkészíteni.

    VálaszTörlés