2011. január 27.

Narancslekvár recept

Mostanában nagyon sok gasztroblogger tett fel narancslekvárt, így arra az elhatározásra jutottam, hogy én is felteszem a karácsonyi ajándéknak készített narancslekváromat. Tudom, tudom, egy kis fáziskésés, de ki állítja azt, hogy januárban vagy februárban nem lehet elkészíteni??? Keserű és édes, pikáns és fanyar, egyszerre.

A receptet egyébként a Príma Konyha 2004. februári számában találtam.





Posted by PicasaHozzávalók:


  • 2 kg narancs
  • 2 citrom
  • 3 dl víz
  • 1,2 kg kristálycukor vagy befőzőcukor (én sima kristálycukorral csináltam)
  • 1 tasak zselésítő (ezt nem írta az eredeti recept, de én nem kockáztattam)
A gyümölcsöket mosogatószeres szivaccsal alaposan megmossuk, és nagyon-nagyon alaposan, többször leöblítjük. Ebben a receptben a narancshéj is felhasználásra kerül. Lecsöpögtetjük, aztán éles késsel nagyon vékonyan meghámozzuk őket. Ha nem sikerül nagyon vékonyan hámozni, akkor utólag vágjuk le róla a fehér részt. Ez a leghosszadalmasabb része a lekvárkészítésnek, de fontos, mert a fehér résztől keserű lesz a lekvár.  

Nos, ha ezzel készen vagyunk, akkor a gyümölcshéjat vékony csíkokra, vagy apró darabokra vágjuk. Lábasba szórjuk, ráöntjük a vizet, a cukorral ízesítjük. Felforraljuk, és kb. 15 percig főzzük már alacsony lángon. A tetején keletkező habot leszedjük. 

A narancsokról és a citromokról eltávolítjuk teljesen a fehér részt. Ezután a gyümölcsöket filékre, vagy körömnyi darabokra vágjuk. Ezt tál fölött csináljuk, így nem veszik kárba a finom lé. 
Mindezt az előfőzött gyümölcshéjhoz adjuk, a lével együtt. Hozzáadjuk a zselésítőt is. Közepes lángon kb. 35-40 percig forraljuk, a leve elfő, besűrűsödik. Fél óra után próbáljuk meg, hogy tányérra cseppentve szétfolyik-e leendő lekvárunk.

Forrón töltsük kifertőtlenített, előmelegített kis üvegekbe. Az üvegeket zárjuk le szorosan, és állítsuk a fejük tetejére. Másnapra kihűlnek, és mehetnek a helyükre, vagy készülhetnek rájuk a dekorációk. Száraz, hűvös helyen tároljuk, felbontás után ajánlatos a hűtőben.

A hozzávalóknál nem írtam, hogy kell még hozzá kb. 2 óra szabadidő, ugyanis meglehetősen időigényes a narancslekváros szórakozás.

Ha valakinek ez a recept nem tetszik, narancslekvárt talál még Limaránál, vagy Főz és fecseg oldalán, vagy akár ezen az oldalon.

2 megjegyzés:

  1. Nekem, is volt szerencsém kapni ilyet Mónikától, és mondhatom nagyon finom volt... :-)
    Próbáljátok ki Ti is.... Éva

    VálaszTörlés